Vlámské cembalo je vyhledávaným univerzálním nástrojem ceněným pro svou zvukovou ušlechtilost. Tón s dlouhým dozněním, sonorný, jemný a přitom i v ansámblu rozeznatelný díky jiskřivému spektru vyšších harmonických. Nástroje jsou stavěny individuálně podle požadavků na rozsah, dispozici, rozměry a zdobení.
Vycházím např. z modelů J. Ruckerse 1637 a A. Ruckerse 1640. Jako typicky vlámské zdobení nabízím tištěné papírové tapety, dále mramorování, umělecké kování, malbu rezonanční desky i víka, ozdobné nápisy a různě tvarované stojany včetně dvojitě šroubovitých nohou.
Dále připravujeme nové modely inspirované raně francouzskou stavební školou (V.Tibaut 1681) a vrcholně barokní francouzskou školou (S. Garnier 1647).
Nástroje na obrázcích v galerii z ořechového dřeva jsou obecně franko-vlámské konstrukce, s relativně tenkými stěnami, v transparentním provedení, bez přímé předlohy konkrétního historického modelu.
Klaviatura je ve standardní verzi ebenová s kostěným potahem vrchních kláves, s frézovanými čely, nebo obrácená varianta s bílými spodními klávesami. Čela kláves je pak možné zdobit řezanou kostí a papírovým podkladem, nebo použít lisované kožené ornamenty.
Obvyklá dispozice: 2x8' nebo 2x8' + 4' rejstřík, loutna.
Rozsah: FF-f3, GG-d3, CC-c3.
When looking for a harpsichord being able to fulfill both solo repertoir and continuo needs, one should consider an instrument built in a Flemish or French style.
A noble, gentle but sonorous and strong tone with rather long sustain is the result of an excellent acoustical design we have inherited from the Ruckers and other masters.
Harpsichords are made upon request concerning tone compass, dimensions, stand and decoration. Usually they are based on models like J. Ruckers 1637 and A. Ruckers 1640.
A simple stand is included, but an elaborate stand can be made with two frames and turned or double twisted legs. These harpsichords can be decorated with printed papers, marbling, soundboard and lid painting, guilding.
In preparation there are other French models inspired an early French building school (V. Tibaut 1681) and later (S. Garnier 1747).
The walnut harpsichords shown on pictures are of a franco-flemish building style, with no particular harpsichord as a model. These instruments have a rather thinnish sides, and nice transparenet look treated with oil and wax.
Keyboard is made from ebony with bone topped sharps, carved key fronts. A nice option is reversed keyboard (lower keys from bone and black sharps), which can be elaborately decorated with carved bone fronts, put on red paper, or stamped leather arcades.
Disposition: 2 x 8' or 2 x 8' + 4', lute register.
Compass: FF-f3, GG-d3, CC-c3. Double or triple transposition.